brail منابع اقتصادی خودروسازان سرمایه گذار

brail: منابع اقتصادی خودروسازان سرمایه گذار سرمایه گذاری خودروساز بانکداری خودروسازها ایران خودروسایپا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری مرز بين تبليغ و وحشت

از چند روز قبل پوستر تبليغاتي فيلم «به وقت شام» با تصوير بازيگر «چطوري ايراني؟» در پرديس سينمايي كوروش راه اندازی شده است و بنا بود در جهت جذب مخاطب و كمك به فر

مرز بين تبليغ و وحشت

مرز بين تبليغ و ترس

عبارات مهم : تبليغ

از چند روز قبل پوستر تبليغاتي فيلم «به وقت شام» با تصوير بازيگر «چطوري ايراني؟» در پرديس سينمايي كوروش راه اندازی شده است و بنا بود در جهت جذب مخاطب و كمك به فروش اين فيلم؛ اكران ويژه اي با حضور بازيگر نقش داعشي فيلم صورت گيرد. نكته اي كه تقريبا در تمام نمايش هاي ويژه فيلم ها صورت مي گيرد و اصلا چيز عجيبي نيست. ولی روز دوشنبه ماجراي اين اكران ويژه ابعاد ديگري پيدا كرد. تعدادي از بازيگرهاي داعشي فيلم «به غيراز جوزف سلامه بازيگر اصلي به وقت شام با ديالوگ معروف چطوري ايراني؟» در نقش و كاراكتر اصلي خود با لباس خاص نيروهاي تكفيري در ساعات شلوغ و پرتردد مجتمع تجاري كوروش ابتدا سوار بر اسب در محوطه بيروني ظاهر مي شوند و سپس به داخل مجموعه آمده و طي حركت نمايشي براي فيلم «به وقت شام» تبليغ مي كردند.

اما تصاوير منتشرشده درفضاي مجازي حكايت ديگري داشت؛ اين حركات در ساعات شلوغ مجتمع بيشتر از اينكه حالت تبليغاتي به خود بگيرد هم باعث وحشت و اضطراب مردم عادي و مخاطبان سينمايي شده است بود و هم نشان دهنده اين نكته بود كه چه راحت مرز تبليغ و وحشت مردم خدشه دار مي شود.

در همين زمينه به سراغ علي سرتيپي، مدير پرديس سينمايي كوروش و رييس كانون پخش كنندگان رفتيم و از او در مورد نحوه تبليغ فيلم «به وقت شام»در اين مجتمع پرسيديم كه او گفت: «اساسا هرگونه تبليغي كه در جهت معرفي يك فيلم و دعوت مردم به سالن هاي سينمايي براي تماشاي فيلم ها باشد را ما مي پذيريم چون قرار ما بر اين است كه از سينما حمايت كنيم. به عنوان نمونه براي نمايش فيلمي از صبح تا شب سالن ها را باز مي گذاريم تا عوامل فيلم بتوانند براي فيلم ارزش تبليغ كنند.»

سرتيپي كه پخش كننده فيلم «به وقت شام» هم است با اشاره به اينكه در جريان كم و كيف تبليغات فيلم «به وقت شام» در پرديس كوروش نبوده به «اعتماد» توضيح داد: «من هم به سهم خودم از مردمي كه دچار رعب و وحشت شدند عذرخواهي مي كنم. ولی بايد بگويم كه اول از همه من در جريان اين ابعاد ماجرا نبودم و دوم اينكه كليپي كه در فضاي مجازي منتشرشده بيشتر در جهت تشويش اذهان عمومي بوده. شما به فيلم هاي اصلي نگاه كنيد خواهيد ديد كه مردم به اين صحنه هاي نمايشي نگاه مي كنند و كنار اين بازيگران حركت مي كنند.»

وي كل وقت اجراي اين نمايش را نيم ساعت دانست و افزود: «بدون در نظر گرفتن درست يا غلط بودن اين وجه از تبليغات، فروش فيلم «به وقت شام» طي يكي دو روز گذشته افزايش داشته است.»

سرتيپي توضيح داد: «واقعا نمي دانستيم ابعاد ماجرا اين گونه هست؛ قبل از اجراي اين نمايش راديوهاي داخلي پرديس به كرات اعلام كردند كه قرار است نمايشي با حضور بازيگران داعشي فيلم «به وقت شام» صورت بگيرد و همه چيز از پيش آماده بود و مردم مي دانستند قرار است نمايش اجرا شود.»

اما تيغ تيز اين حركت تبليغاتي بيش از هركسي بر تن شخص حاتمي كيا فرورفت. با وجود اينكه مي توان متصور بود كه ابراهيم حاتمي كيا در جريان اين شو تبليغاتي نبوده، ولی صفحات مجازي سرشار از انتقاداتي بود كه به خالق «آژانس شيشه اي» مي شد.

بااين حال حاتمي كيا صبح ديروز نامه اي را منتشر كرد ضمن اعلام بي خبري از ماجرا از عموم مردم و كسبه پرديس كوروش عذرخواهي كرد: «تصورم آن بود كه قرار است كسي به شكل ريش قرمز در فضاي بيروني كوروش بايستد و مردم با او عكس بيندازند نه اسبي و نه جمعي و نه فريادي، آن هم داخل مجتمع در مخيله ام نبود و من بي خبر بودم. عزيزانِ آزرده خاطر در مجتمع كوروش، اعم از مردم و كسبه محترم، اگر دلي لرزيد، اگر وحشتي ايجاد شد، بر ما ببخشيد و حلال مان كنيد.»

البته به اين نكته هم بايد اشاره كرد كه از نوروز امسال كه فيلم «به وقت شام» در سطح سينماهاي ايران اكران شده است تلويزيون در ساعات پرمخاطب خود براي تبليغ اين فيلم صحنه هاي خشونت آميز داعش را به كرات پخش كرده و از طرف ديگر عنوان سريالي تحت عنوان پايتخت هم در همين مسير بود و تبليغات شهري هم مزين به تصاوير داعش بود. با اين حال اين نامه حاتمي كيا چندان براي برخي از منتقدان قانع كننده نبود و بعضي اعتقاد بودند كه اگر حضور نيروهاي داعشي به نوعي تبليغ براي فيلم به وقت شام بوده بعد براي معرفي فيلم «تنگه ابوقريب» به كارگرداني بهرام توكلي در پایتخت کشور عزیزمان ایران چه اتفاقي خواهد افتاد؟

و نكته آخر اينكه به نظر مي رسد تيم تبليغاتي «به وقت شام» از نمونه محيطي سريال پرطرفدار گيم آف ترونز به شيوه اي خام بهره بردند.

مرز بين تبليغ و وحشت

روزنامه اعتماد

واژه های کلیدی: تبليغ | نمايش | تبليغات | سينمايي | تبليغات شهري | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار